maandag 8 november 2010

5 songs for an apolgy


Nina Simone, artiestennaam van Eunice Kathleen Waymon die in 2003 het leven liet was een Afro-Amerikaanse singer-songwriter, pianiste en burgerrechtenactiviste. Ze heeft vele albums en nummers op haar conto maar voor mij steekt deze er met romp en schouder bovenuit.

Nina Simone – Ain’t Got No, I got life

Kings Of Convenience, de indie-folk pop groep uit Noorwegen hun allerlaatste album is hier reeds eerder besproken. Twee weken geleden stootte ik echter op een remake van Röyksopp van een nummer uit hun derde album, quiet is the new loud. Persoonlijk een adembenemende remix van de jongens en meisjes van Röyksopp

Kings Of Convenience – I don’t know what I can save you from (Röyksopp Remix)

Vampire Weekend,Amerikaanse indie-groep die door het gros met recht en rede van zeemzoete commerciële pop kan beschuldigd worden. Toch vind ik enkele van hun nummers geweldig goed klinken. Zo ook het nummer White Sky dat maar een halve minuut nodig heeft om instant-happiness teweeg te brengen.

Vampire Weekend – White Sky

Nummer waarschijnlijk door iedereen bekend maar niet in de versie met Guy Van Noten. Subtiel maar wereldklasse!

dEUS & Guy Van Noten – Little Eurythmitics


De steenoude Briste bluesband Fleetwood Mac ken ik nog niet zo lang maar ook hun nummers kunnen me sterk bekoren. Zeker deze Dreams, met evenals uitstekende lyrics klinkt uitermate goed. Doe daar een bescheiden danssausje over en je krijgt kippenvelmuziek.

Fleetwood Mac – Dreams (Rocco Raimundo Remix)

1 opmerking: