vrijdag 8 januari 2010

Nieuw Talent: Alien Robot Dance


Onder de noemer: nieuw talent passeerden hier al wel een aantal reviews. Deze keer is het Belgisch en draagt het project de naam Alien Robot Dance. Ik heb het een paar luisterbeurten moeten geven, maar ben ondertussen fan! De producties kunnen vetter, maar dat is een kwestie van mastering. Het punt is dat dit op muzikaal gebied een heel eind beter is dan wat er tegenwoordig allemaal op Studio Brussel aan dance-muziek geprogrammeerd wordt. Ik vraag mij trouwens af wie daar de programmering doet tegenwoordig... Maar goed, wie ben ik om daarover te oordelen, zeker? In ieder geval terug naar ARD. Geef die man een platencontract en laat CJ Bolland hem onderwijzen hoe je de mastering van zo een platen correct krijgt! :-)

Enkele voorbeelden:

PLUTO (ard dncflr rmx) by alienrobotdance
Eén van de meer recentere tracks: een remix van de rock groep Essence of Freedom. Zeer krachtige plaat en doet wat denken aan een mix tussen MSTRKRFT en Chromeo.

Eastern Time by alienrobotdance
Opnieuw die typische Chromeo synths, dit keer in een meer downtempo nummer.

Fill-Antro by alienrobotdance
Catchy sound, vette bass, leuk melodietje.

H.A.L.T. by alienrobotdance
Hola! Horen we daar Benny Benassi invloeden? ;)

En zo kunnen we nog wel even doorgaan... Allez, nog 2 dan, die ook zeer de moeite zijn:
Neutroid by alienrobotdance
P.10N.33R.5 by alienrobotdance

2 opmerkingen:

tomacito zei

Awel ik vind dit behoorlijk fris klinken, goed werk! Meer van dat aub. Is ne keer es iets anders dan het SoS-geneuzel van tegenwoordig (hoewel ik wel es zou willen weten wat die mannen uit hun synths gaan persen wanneer de breezersletjes fidget house beugehoord zijn, zou nog wel eens interessant kunnen worden)...

Alien Robot Dance zei

Merci voor de goede kritieken! Echt leuk om te lezen.

Grtz en tot ziens ;-)
ARD