dinsdag 13 november 2007

I LOVED TECHNO


Ja, loved, ik weet niet waarom de gemiddelde gabber nog naar de expo in Gent afzakt, maar tzal toch zeker niemeer voor de techno zijn. Na veel te lang hebben moeten aanschuiven is de baton rouge regelrecht naar de zaal waar Trentemoller al even bezig was gestormd. Dat de standaard bezoeker ook doorheeft dat em daar nie moet zijn voor de schoon ogen van Monica Electronica, bleek ook meteen uit het volk dat voor de Yellow Room stond aan te schuiven. Trentemoller al gemist... kutfestival :) Ma goed, niet getreurd, volgens de affiches die aldaar hingen gaat em binnenkort es in de Noxx in Antwerpen spelen. Das een brak waarvan ik na het checken van de foto's meende te kunnen concluderen dat het daar oewerdreive graave fiejestes zen, ma dat het volk nie slimmer en knapper is als Gila zaliger. En Booka Shade zou ook al meteen hebben toegezegd. Allez goed, we zullen er nog wel van horen zeker?

Dan zijn we maar de Orange Room ingesukkeld en daar ben ik ook niemeer uitgeraakt tenzij voor nen hamburger te bikken. Van de Klaxons vroeg ik mij op voorhand al een beetje af wat die op een techno festival kwamen zoeken, maar na afloop van het optreden was het mij duidelijk: NIKS. Ik ben hier ongetwijfeld de grootste fan van die gasten binnen de Baton Rouge, ma dit was ronduit schandalig. Op CD zijn die gasten al belachelijk slecht te verstaan, live was het helemaal een soep: diene zanger was nog schever dan 2 lefthands tijdens zijn dj sets en de PA-gast had duidelijk ook gene kaas gegeten van het geluid te arrangeren van ne band die meer instrumenten gebruikt dan 2 platenspelers. En lelijke fans dat die gasten hebben...

Geef mij dan maar Boys Noize. Dieje is tenminste consistent in zijn dj sets: degelijk, hard & geen genade. Wel weinig verrassend op die enkele verdwaalde breakbeat plaat na. Een kleine impressie:



Als ik mij nie vergis was het Goose daarna, en daar valt weinig meer over te zeggen dat da het beste optreden van de avond was. Wa? hoor ik u al denken, dieje G-nU vond Justice minder goed ofwa. Yes... De grootste reden daarvoor was dat dieje Erol Alkan dacht dat het cool was om de chauffage open te draaien zodanig dat er temperaturen gemeten werden ver boven het niveau van voorgenoemde DJ's thuisstad Antalia. Bij Justice stond ik dan ook voornamelijk tussen Nele en DJ Pitch geplakt, rrrrr.

Nog effe een nieuwe trend die eraan zit te komen. Erol draaide het volgende nummer:


En een slecht opgenomen filmke van Justice:


Als bonus nog een song die wel een klein beetje aanleunt bij het thema van de avond:
Holger Czukay - Cool in the Pool (Hier in de mix geworpen door Prins Thomas op zijn magnifieke Cosmo Galactic Prism mix album)