donderdag 12 maart 2009

DIM MAK



Wel, vorig jaar voorspeld: 2008 wordt het jaar van de crookers en bloody beetroots. Zeker waar voor de crookers. Maar hun Italiaanse vriendjes van BBR bleven, ondanks dj sets overal ter wereld, wel een beetje in de schaduw staan. Reden? Ik denk dat, ondanks dat hun nummers veel muzikaler zijn dan die van de Crookers, de platen toch iets te hard zijn voor een doorbraak op, zeg maar, Studio Brussel. Maar wat zien we dit jaar? De heren van DIM MAK (onder leiding van Steve Aoki) zijn alomtegenwoordig in 2009. Onlangs hebben we dat nog aan den lijve mogen ondervinden op de DIM MAK label night in de Silo. Leve Kulturama! Wat een feest!

DIM MAK? Wie zijn dat?
Wel, vooreerst heeft DIM MAK Bloc Party groot gemaakt. Als ik mij niet vergis is de eerste plaat van The Klaxons ook op dit label uitgekomen. U raadt het al, ne meneer die oog heeft voor talent, dienen Aoki. Daarnaast zijn de volgende namen momenteel getekend:


  • Steve Aoki zelf natuurlijk. Plaat die een vaste stek heeft in de set van The Dukes: 1967 Poem

  • The Bloody Beetroots. Uiteraard. Hebben een plaatje gemaakt samen met de Steve (vocals haha). Preview hier

  • MSTRKRFT. Nieuwe single: Fist of God

  • Felix Cartal. Zeer catchy remix van een Evil Nine plaat: Evil Nine - They Live! (Felix Cartal Remix)

  • Shitdisco. Hier in de Goose remix: Shitdisco - I Know Kung-Fu (Goose Remix). Een beetje een overdreven plaat wel :-)

  • Whitey. Een heel ander kaliber. Ik weet niet goed of die kerel nu eigenlijk nog leeft, want er wordt al maanden beweerd dat er een nieuw album zou uitkomen, maar voorlopig heb ik in ieder geval nog niets gezien. Een gouwe ouwe dan maar: Leave Them All Behind

  • And last but not least: Armand Van Helden. wel wel wel


Allez, veel goeje muziek dus. Daarbuiten bestaat er ook zoiets als de DIM MAK collection met tshirtjes waarbij die van de Zara verbleken.



Ik gok dat 2009 een belangrijk jaar wordt voor meneer Aoki.

Geen opmerkingen: