donderdag 11 maart 2010

5 Songs For An Apology


Picture: The Big Picture

Bart Peeters - Zeester met Koffie Bart Peeters - Het Plaatje Van Bart Peeters - Zeester Met Koffie
Het mag af en toe ook al eens nederlandstalig zijn he! Bart Peeters, de u allen bekende tv presentator is ook een muzikale kameleon. The Radios, Clement Peerens Explosition en daarna dus ook ook onder zijn eigen naam. Zeester met Koffie is een cover van het gelijknamige liedje Starfish and Coffee van Prince. Maar dan beter.

Vic Chesnutt - Coward Vic Chesnutt - At the Cut - Coward
Amai! Toen ik het eerste nummer uit zijn nieuwe cd At the Cut hoorde, dacht ik, dit wordt een ongelooflijk straffe cd. Wel, het is een heel goed album, maar dit nummer steekt er toch wel kop en schouders boven uit.

Goldfrapp - Lovely Head Goldfrapp - Felt Mountain - Lovley Head
Vanop het eerste album van Goldfrapp. Moeilijke keuze vond ik, om daar het beste nummer uit te selecteren. Maar goed, ik denk dat het mij toch gelukt is :-) Ondanks de kwaliteit van het latere werk, is Felt Mountain toch nog steeds het enige album dat mij nog wel eens kippenvel bezorgd.

Gui Boratto - Scene 1
Gewoonweg een heel degelijke, typische Gui Boratto plaat. Naast de hit Beautiful Life is dit wel het lekkerste nummer vanop Chromophobia.

Jimmy Edgar - Personal Information Jimmy Edgar - Color Strip - Personal Information
IDM & Jazz, een onmogelijke combinatie denkt u? Niet voor Jimmy Edgar. De man is naar het schijnt al enige tijd aan het werken aan een nieuw album, maar dat zei men in 2008 ook al. In blijde verwachting daarvan, luister ik dan nog maar eens naar Color Strip uit 2006.

1 opmerking:

Aukie Noodles zei

wederom mooie compilatie! Ik krijg er maar geen 5 geselecteerd :)