maandag 29 maart 2010

Alien Robot Dance brings Intelligent Dance Music


Dat ik Alien Robot Dance goed vindt zal ondertussen al wel duidelijk zijn. En dat er hier al veel artikels over verschenen zijn ook. Maar de man blijft dan ook maar nieuwe nummers maken die telkens weer verrassend uit de hoek komen en mij altijd aanzetten tot enkele danspasjes. Deze week checkte ik even zijn soundcloud pagina en daar stonden alweer 4 nieuwe tracks te pronken in de vitrine. Het tempo van deze nieuwe songs is een eindje onder de 120 bpm gedaald, wat een heel ander gevoel genereert dan het eerdere werk. Geen idee waar deze "vent van Gent" zijn inspiratie blijft halen, maar ik hoor hier heel wat IDM invloeden doorspekt met jazzy & funky tunes. "Blue Faced" klinkt als een mix tussen Jimmy Edgar en Chromeo, terwijl "Ground Zero" (mijn favoriet in dit lijstje) u meevoert op een 80s trip a la Kavinsky. Fantastisch!

Alien Robot Dance - Ground Zero
Alien Robot Dance - Blue Faced
Alien Robot Dance - B.O.B.
Alien Robot Dance - RASTA

Geen opmerkingen: